Ekonomi

Wizz Air’ın fiyatlandırma stratejisi ve pazar payı savunması açıklandı

Investing.com — Wizz Air’ın eski bir Kıdemli Ağ Geliştirme Müdürü, In Practise’e ultra düşük maliyetli havayolunun (ULCC) fiyatlandırma stratejisi ve çeşitli rotalardaki pazar payını nasıl savunduğu hakkında bilgi verdi.

Eski müdür, kapasite, koltuk ve uçuşların pazardaki önemini vurguladı. Budapeşte-Barselona rotasını örnek olarak kullandı. Wizz Air bu rotada haftada 14 uçuş gerçekleştiriyor ve Ryanair da bu hatta rakip konumunda. Müdür şöyle açıkladı: “Daha fazla uçuş ve koltuğa sahip olmak, Wizz Air’ın rakiplerine karşı fiyatlandırma pozisyonunu iyileştiriyor.”

Örneğin, Wizz Air haftada 14 frekansa sahipken bir rakibin sadece üç uçuşu varsa, Wizz Air rakibinin zamanlarına yakın uçuşlar planlayabilir ve müşterileri çekmek için indirimler sunabilir. Rakip tarafından kapsanmayan kalan 11 uçuş ise indirim yapılmadan tam ücretle satılabilir.

Eski müdür, bu senaryoda Wizz Air’ın 14 uçuştan sadece üçünde rekabet ettiğini, rakibin ise kapasitesinin %100’ünde rekabet etmek zorunda kaldığını belirtti. Bu durum, Wizz Air’ın kullandığı göreceli pazar payına karşı fiyatlandırma pozisyonu stratejisini açıkça gösteriyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu