Bakan Uraloğlu: Trenler için yerli ve milli sinyalizasyon sistemi üretilecek
Bakan Uraloğlu, Yerli ve Milli Araç Üstü Sinyalizasyon Ekipmanları Temini İmza Töreni’nde konuştu.
Bakan Uraloğlu, bu sabah Marmara Denizi’nde meydana gelen acil olayla ilgili olarak, güneybatıda bulunan 59 metre uzunluğunda ve 6 mürettebatın bulunduğu Batuhan A adlı kuru yük gemisinden saat 06.32’de Bakanlık sistemlerine acil durum sinyali geldiğini söyledi. İmralı Adası.
Uraloğlu, söz konusu geminin dün akşam saat 20.00 sıralarında Dolamit mayını yüküyle Marmara Adası’ndan Gemlik’e doğru yola çıktığını belirterek, “Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğümüz ve Sahil Güvenlik Komutanlığımızın deniz ve hava unsurları derhal yönlendirildi. bölgeye. Türk Radyosu aracılığıyla bölgedeki gemilere çağrı yapıldı. “Saat 07.12 itibarıyla Batuhan A isimli gemiden alınan AIS sinyali kesilmiştir.” söz konusu.
Batuhan A adlı geminin çağrılara cevap verememesi nedeniyle Arama Kurtarma Yönetmeliğinin (c) bendi uyarınca “Tehlike aşaması” ilan edildiğini belirten Uraloğlu, “Batuhan A adlı gemi A’da son durumda TCSG 313 tipi botun bölgeye ulaştığı ve bölgede gemiye dair herhangi bir iz bulunmadığı belirtildi.
Gerek Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü gerekse Sahil Güvenlik Komutanlığı tarafından bölgede arama kurtarma çalışmaları yoğun bir şekilde devam ediyor. “Mürettebatımıza güvenli bir şekilde ulaşmayı umuyoruz.” Sözlerini kullandı.
Bakan Uraloğlu, Erzincan İliç’teki çöküşle ilgili müjdeli haberler almayı umduklarını belirtti.
Yerli ve Milli Araç Üstü Sinyalizasyon Ekipmanları Temini kapsamında iki stratejik kurumun iş birliğiyle değerli bir projenin hayata geçirileceğini belirten Uraloğlu, dünya ve uluslararası konjonktüre bakıldığında atılan adımların ne kadar değerli olduğunun bilincinde olduğunu söyledi. Türkiye’nin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde dışa bağımlılıktan kurtulması. Herkesin bunu daha iyi anladığını söyledi.
Uraloğlu, Türkiye’nin yerli ve milli teknoloji ürünleriyle küresel bir üretici ve ihracatçı ülke olduğuna dikkat çekti. Artık kendi uçağını, İHA’sını, uydusunu, trenini, gemisini, helikopterini, tankını, otomobilini kendi üreten bir Türkiye var. Haberleşme, ulaşım, savunma sanayi, otomotiv, denizcilik, demiryolu… Her alanda özgün üretime büyük önem veriyoruz. Kamu, özel şubelerimiz ve üniversitelerimizin öncülüğünde yerli ve milli projeleri kendi kaynaklarımız, kendi teknolojimiz ve kendi iş gücümüzle hayata geçiriyoruz. TCDD Nakliyat ile ASELSAN arasında Demiryolu Araç İçi Sinyalizasyon Sistemleri kapsamında yapılan bu iş birliği bunun en güzel örneklerinden birini oluşturuyor. “dedi.
“AVRUPA DEMİRYOLU TRAFİK YÖNETİMİ VE TREN KONTROL SİNYALİZASYON SİSTEMLERİNİ KULLANIYORUZ”
Uraloğlu, TCDD Genel Müdürlüğü’nün tren işletmeciliğini Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak yürüttüğünün altını çizdi. “Demiryolu hatlarının tren trafik güvenliğinin sağlanması için Avrupa Demiryolu Trafik Yönetimi ve Tren Kontrol sinyalizasyon sistemlerini kullanıyoruz ve bu sistemleri başarıyla yöneten ülkelerden biriyiz.”söz konusu.
Uraloğlu, demiryolu sinyal sisteminin tamamlayıcı unsurunun araç üstü sinyal sistemleri olduğunu, teknolojisi ve maliyeti yüksek olan bu araç üstü sinyal sistemlerinin bugüne kadar yurt dışından temin edildiğini, dışa bağımlı bu sistemlerin ise sorun yarattığını belirtti. yüksek kur kayıpları, yeterli teknik destek ve bilgi akışı gerekmektedir. Kendisinin sağlamadığını söyledi.
“TEKNİK PERSONELİN EĞİTİMİNİ SAĞLAYACAĞIZ”
Bakan Uraloğlu, “Sinyalizasyon sisteminin sürdürülebilir olması ve tüm trenlerde yaygınlaşması için bu alanda ulusal ve yerli çalışmalar başlattık. Bu sayede hem maliyetleri düşüreceğiz hem de sistemi bilen teknik personelin yetiştirilmesini sağlayacağız” dedi.söz konusu.
Uraloğlu, sinyalizasyon ekipmanı olmayan 99 adet dizel-elektrikli ana sınır lokomotifimiz için araç üstü sinyalizasyon ekipmanlarının geliştirilmesi, imalatı ve montajı ile anahtar teslimi olarak; ASELSAN ve TCDD Nakliyat A.Ş. Araç Üstü Sinyalizasyon Sistemi Temini Projesi’ne ilişkin 1 milyar 690 milyon liralık sözleşmeyi yıl ortasında imzaladıklarını belirterek, şöyle konuştu:
“ASELSAN, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattımızda halihazırda kullanılan yerli metro sinyalizasyon sisteminin ardından lokomotif ve trenlerimiz için de yerli sinyalizasyon sistemi geliştirecek. Avrupa standartlarına göre sertifikalandırılacak sistem ile yük ve yolcu taşımacılığında daha güvenilir bir trafik yönetim sistemi kurulacak. “57 aylık sözleşme süremiz kapsamında 2026 yılında 17 lokomotifimize, 2027 yılında 48 lokomotifimize, 2028 yılında ise 34 lokomotifimize araç içi sinyalizasyon ekipmanlarımızı yerleştireceğiz.”
Uraloğlu, sinyalizasyon sistemlerinin teknolojik altyapısı ve güvenlik fonksiyonları nedeniyle raylı sistemlerin en kritik modülleri arasında yer aldığını belirtti. “Geliştireceğimiz bu sistem, Avrupa Demiryolu Ajansı (ERA) tarafından Avrupa’da ana hatlarda kullanılabilecek ortak tren yönetim ve kontrol platformu oluşturularak geliştirilen ERTMS adı verilen sistemin standardına uygun olarak üretilecek. yönetim ve birlikte çalışabilirlik. Böylece uluslararası tren işletmeciliği, otomatik tren koruması, merkezi trafik kontrolü ile yüksek hızlarda güvenli tren sürüşünü sağlayacağız” dedi.dedi.
Uraloğlu, “ERTMS Sinyalizasyon Sistemi sayesinde trenler arasında minimum aralık veya süreye izin vererek tren hızının ve trafiğinin daha yüksek güvenlik seviyesinde sürekli ve anlık kontrolünü sağlayacaklarını belirterek demiryolu trafik kapasitesini artıracağız ve daha doğru planlama yapacağız. Hat uzunluklarında daha az bileşen kullanacağımız için bakım maliyetlerini azaltacağız.” “Demiryolu yük taşımacılığının rekabet gücünü artırarak daha ekonomik ve çevreci bir ulaşım sağlayacağız.”dedi.
Uraloğlu, proje kapsamında TCDD Taşımacılık çalışanlarının eğitimi, dokümantasyon hizmetlerinin sağlanması, yedek ekipman temini ve garanti hizmetlerinin de sunulduğunu söyledi.
Uraloğlu, raylardan makaslara, demiryolu araçları üretiminden sinyalizasyon sistemlerine kadar demiryolu bölümünün ihtiyaç duyduğu ekipmanların temininde dışa bağımlılığın ortadan kaldırılması amacıyla son 22 yılda önemli ilerlemeler kaydedildiğine dikkat çekti.
TÜRASAŞ’ı Orta Doğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticilerinden biri haline getirdiklerini belirten Uraloğlu, geçtiğimiz hafta sonu Sakarya’da demiryolu sanayi alanında yerli üretim yapan özel bir firmanın yeni nesil smart’ın teslimat törenine katıldığını söyledi. İsviçre Devlet Demiryolları için üretilen demiryolu bakım araçları. .
“TÜRK YÜZYILINDA YERLİ VE MİLLİ DEMİRYOLU SANAYİ ALANINDA BÜYÜK ADIMLAR ATIYORUZ”
Demiryolu sektörünün yabancı ülkelerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek kapasiteye ulaştığını belirten Uraloğlu, şöyle konuştu:
“Türkiye Yüzyılında yerli ve milli demiryolu sanayi alanında büyük adımlar atıyor ve başarılara imza atıyoruz. Cumhuriyetimizin yüzüncü yılı olan 2023 yılı; İlk milli elektrikli tren setlerimizi hizmete aldığımız, yerli ve milli sürücüsüz metro aracımızı raylara yerleştirdiğimiz, ilk yerli ve milli metro sinyalizasyon sistemlerini kullanmaya başladığımız bir yıldı.
Saatte 160 km hızla ‘Yeni Sakarya’ adını verdiğimiz ülkemizin ilk Milli ve Yerli Elektrikli Tren Seti Projesinde 2 adet prototip seti tamamlayarak hizmete aldık. Seri üretime başladık. Bu tren setlerinin sayısını 2030 yılına kadar 56’ya çıkarmayı planlıyoruz. Saatte 225 km hıza sahip Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesi’nde tasarım çalışmalarında son aşamaya geldik. Prototip üretimini 2024 yılında tamamlamayı planlıyoruz.
Eskişehir 5000 Milli Elektrikli Ana Hat Lokomotifi Projesinin prototip imalatını tamamlayarak raylara oturttuk. Milli Banliyö Tren Seti Prototip araç üretim çalışmalarımız devam ediyor. Bunların yanına artık yerli ve milli araç içi sinyalizasyon ekipmanlarımızı da eklemenin gururunu yaşıyoruz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol ile ‘Yerli ve Milli Araç Üstü Sinyalizasyon Ekipmanı Temini’ne ilişkin protokol imzaladı.